معرفی و بررسی دوره فشرده آیلتس

۲۹۳ بازديد

آزمون آیلتس از درجه اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. این آزمون میتواند تعیین کننده آینده افراد چه در زمینه مهاجرتی و چه در زمینه تحصیلی باشد. برای گرفتن نمره آیلتس هدف، شما علاوه بر داشتن دانش زبانی کافی متناسب با این نمره باید با نوع سوالات آیلتس، روش ها و تکنیک های پاسخ دهی به این سوالات آشنایی کافی داشته باشید.

بسیاری از افراد به دلیل شرایط ویژه و پروسه فشرده مهاجرت ممکن است زمان کافی برای کسب آمادگی قبل از آزمون آیلتس را نداشته باشند. البته همانطور که در مقالات دیگر هم به آن اشاره کردیم زمان آماده سازی برای آزمون آیلتس باید متناسب با نمره هدف باشد و در خیلی از موارد شاهد آن هستیم که داوطلبان با زمان بسیار محدود چند ماهه و با پایه زبان ضعیف خواستار کسب نمرات قوی مثل 7 در آزمون آیلتس هستند که اگر نگوییم غیر ممکن است، بسیار سخت است. آزمون آیلتس بسیار استاندارد و حساب شده است و راه میانبر یا تقلب به هیچ طریقی برای آن متصور نیست. اما به هر حال در چنین شرایطی، یک دوره فشرده زبان عمومی یا آیلتس می تواند کمک شایانی در فرآیند آمادگی زبان آموزان باشد.

در چنین شرایطی بهترین نسخه برای زبان آموزان ابتدا شرکت در یک دوره فشرده زبان عمومی برای رسیدن به سطح دانشی متناسب با نمره مورد نظر و بلافاصله شرکت در یک دوره فشرده آیلتس برای آشنایی با تکنیک ها و استراتژی های پاسخ دهی به سوالات آیلتس می باشد.

برای رسیدن به چنین هدفی، بهترین گزینه دوره های آموزش آنلاین زبان آرمانی می باشد. دلیل این انتخاب پروسه شفاف، قدم به قدم و انعطاف پذیر این دوره هاست. برای شرکت در این دوره ها شما ابتدا تعیین سطح شده و مبدا شما مشخص می شود. سپس با توجه به نمره هدف و مقصد شما، یک برنامه درسی منعطف دریافت خواهید کرد. هر فرد با توجه به زمانی که می تواند در روز به مطالعه اختصاص دهد، برنامه درسی اش را پیش می برد. این زمان می تواند یک ساعت یا حتی هشت ساعت در روز باشد و کاملا به شرایط داوطلب بستگی دارد.

در حال حاضر دوره های آنلاین زبان آرمانی فشرده ترین دوره هایی هستند که برای آمادگی جهت آزمون آیلتس وجود دارند زیرا داوطلبان قادرند هر تعداد ساعت از روز را که مایل هستند به آن اختصاص دهند. البته آنطور که تجربه و آمار نشان می دهد انتظار نمیرود با این دوره های فشرده و در مدت زمان بسیار کم بتوان اختلاف نمره بالایی را در نتیجه آزمون آیلتس ایجاد کرد. اما این دوره ها قطعا به بهبود نمره شما کمک زیادی خواهند کرد.  آزمون آیلتس به شکلی طراحی شده که شما با توجه به نمره هدف باید حتما یک حداقل زمان منطقی را برای آماده سازی قبل از آزمون اختصاص دهید. هرچند منطقی است که این حداقل زمان در افراد مختلف با سرعت های یادگیری مختلف، کمی متفاوت باشد.

 

 

نکات طلایی آماده سازی برای آزمون آیلتس

 

در زمانی که خود را برای آزمون آیلتس آماده می کنید لازم است نکاتی را حتما رعایت کنید. در ادامه به بررسی این نکات می پردازیم:

نکته اول در مورد برنامه زمانی مطالعه شماست. همانطور که می دانید دوره فشرده آرمانی کاملا انعطاف پذیر است و شما خود زمان و مدت مطالعه خود را در طول روز تعیین میکنید. نکته ای که در انیجا حائز اهمیت است این است که هیچ کس به غیر از خود شما از شرایط جسمی، روحی و نوع و سرعت یادگیری شما آگاه نیست. به هیچ وجه سعی نکنید از شخصی دیگر بخواهید شما را در مورد زمان و مدت مطالعه روزانه راهنمایی کند زیرا افراد کاملا باهم متفاوت هستند.

برخی افراد با دیدن بهتر مهارت ها را فرا میگیرند، برخی با شنیدن و برخی با انجام تجربی آن. برخی افراد صبح ها بهتر درس را متوجه می شوند و برخی شب ها. برخی افراد هنگام مطالعه به موسیقی گوش می کنند و برخی افراد با کوچکترین صدایی تمرکزشان به هم میخورد. برخی افراد باید در کتابخانه درس بخوانند و از افراد دیگر انرژی میگیرند و برخی افراد تنهایی را ترجیح می دهند و بازده بهتری در اتاق در بسته خود دارند و بسیاری موارد دیگر. این موارد را بهتر از همه خودتان در مورد خودتان میدانید، پس تنها کسی که می تواند بهترین برنامه درسی را برای شما تعیین کند خود شما هستید.

نکته بعدی این است که ذهن افراد نیم ساعت قبل از خواب و نیم ساعت بعد از بیداری بیشترین ارتباط را با ناخودآگاه خود دارد. جایی که ایده آل ما برای ذخیره دانش زبانی است جوری که بتوانیم بدون فکر کردن و به صورت اتوماتیک زبان را صحبت کنیم. طبق نظر روانشناسان در این دو بازه زمانی مطالب بهتر در ذهن افراد می مانند پس شاید بهتر باشد قبل از خواب و بعد از بیدار شدن به جای چک کردن گوشی موبایل خود کمی لغات زبان مطاله کنید.

نکته مهم بعدی در مورد تولید دوپامین در مغز هنگام هیجان و خوشحالی و ارتباط آن با یادگیری است. شما می توانید جوری احساسات خود را در مورد مطالعه پرورش دهید و طوری ذهن خود را شرطی کنید که همیشه هنگام مطالعه احساس خوبی داشته باشید و این احساس می تواند زمان مطالعه و بازده شما را افزایش دهد. اما چگونه باید این کار را انجام دهیم؟

شما کافی است گاهی زمان ها که احساس خوب شادی درونی دارید کمی به مطالعه زبان بپردازید. مثلا فرض کنید زیر باران همراه یک چتر در یک پارک زیبا قدم می زنید و مطالعه می کنید. در این زمان ذهن شما مطالعه زبان را با احساس خوبی که زیر باران دارید در ذهن شما ثبت می کند. بنابراین دفعه بعدی که به مطالعه زبان می پردازید به صورت ناخودآگاه همان احساسی که زیر باران داشتید در ذهن شما پدیدار می شود و شما احساس خوبی از مطالعه خواهید داشت و از آن لذت می برید. این احساس قطعا بازده شما را افزایش خواهد داد.

نکته بعدی در مورد سنجش خودتان است. آزمون آیلتس با توجه به نرخ بالای دلار برای خیلی از داوطلبان بسیار گران است. اما چگونه می توان قبل از آزمون آیلتس خود را در شرایط نزدیک به شرایط واقعی آیلتس سنجید؟ جواب، شرکت در آزمون های ماک یا آزمایشی آیلتس است. تمام مراکز اصلی آزمون آیلتس این آزمون ها را به طور مرتب برگزار می کنند. سعی کنید قبل از آزمون اصلی دو یا سه بار در این آزمون های ماک شرکت کنید تا اولا به طور کامل با شرایط آزمون آشنا شوید، ثانیا نقاط ضعف و قوت خود را شناسایی کنید.

 

دوره فشرده آیلتس

 

 

توضیحاتی در مورد دوره فشرده آیلتس و دوره های آنلاین ترمیک 

 

دوره فشرده آیلتس همانطور که از نام آن پیداست برای افرادی طراحی شده که قصد دارند در مدت زمان کوتاهی خود را برای شرکت در آزمون آیلتس آماده کنند.

دوره فشرده زبان عمومی و آیلتس آرمانی با مدیریت مدرس با سابقه و نامی حوزه آیلتس، استاد ایمان مافی و همراهی یک تیم حرفه ای در کشور استرالیا طراحی و تولید شده است. در ساخت این دوره ها از مدرن ترین و بروزترین شیوه های تدریس دانشگاه کمبریج و آکسفورد استفاده شده است. دوره ها کاملا فشرده، منعطف و متناسب با سطح داوطلب و نمره هدف می باشند.

یکی از مزیت های مهم و منحصر به فرد این دوره ها پشتیبانی قوی آن است. زبان آموزان می توانند در هز زمان از روز که با مشکل یا سوالی مواجه شدند، آن ها را مطرح کنند تا اساتید آرمانی به سوالات آنها پاسخ دهند. این امکان هم برای دوره های آنلاین زبان ترمیک و هم دوره های آیلتس فراهم است. شرکت در دوره های آرمانی به دلیل شیوه های تدریس مدرن و پشتیبانی حرفه ای، موفقیت داوطلبان را تا حد زیادی تضمین می کند.

دوره فشرده آیلتس و زبان عمومی به صورت کاملا آنلاین برگزار می شود که می توانند نقش مهمی در صرفه جویی در زمان و هزینه داوطلبان داشته باشند. دوره های زبان عمومی آرمانی در قالب 16 ترم به صورت مجازی برگزار می شود و شما پس از شرکت در این دوره ها به سطح دانشی قابل قبولی برای شرکت در دوره آیلتس خواهید رسید. همچنین به دلیل اینکه شیوه تدریس در این دوره ها به شکلی است که تمرکز اصلی روی مکالمه است، این دوره ها می توانند برای افرادی که قصد تقویت مکالمه انگلیسی خود را دارند نیز بسیار مفید باشند.

 

مشخصات و ویژگی های دوره آنلاین آرمانی

 

در شرایطی که مشغله های کاری و زندگی بسیار زیاد شده و افراد زمان آزاد کمی برای پرداختن به برنامه های دیگر دارند، شاید بهترین گزینه دوره های آنلاین و البته فشرده آرمانی باشد. زبان آموزان می توانند این دوره ها را از طریق لپ تاپ یا موبایل دریافت کنند.

در طول دوره تکالیف مربوط به مهارت های اسپیکینگ و رایتینگ از طرف تیم اجرایی آرمانی به داوطلبان ارسال می شود و پس از انجام تکالیف زبان آموزان می توانند تصحیح و تحلیل کار خود را از اساتید دریافت کنند تا از اشتباهات و میزان پیشرفت خود آگاه شوند.

داوطلبان با توجه به میزان مطالعه و پیشرفت خود از جانب مجموعه امتیاز و رتبه دریافت خواهند کرد. همچنین به زبان آموزان برتر و ممتاز از طرف آرمانی جوایزی اهدا خواهد شد. به علاوه در طی دوره وبینارهای مختلفی از طرف اساتید آرمانی برای زبان آموزان برگزار خواهد شد تا سوالات و مشکلات زبان آموزان به کلی رفع و سرعت رشد آنها بهبود یابد.

 

تعیین سطح زبان انگلیسی آرمانی

 

از زبان آموزانی که به مجموعه آرمانی اضافه می شوند در ابتدا و به صورت رایگاه تست تعیین سطح گرفته می شود. تعیین سطح مشخص می کند که شما در چه ترمی از دوره فشرده زبان عمومی آرمانی قرار می گیرید. پایین ترین سطح Basic و بالاترین سطح Upper-Intermediate میباشد. برخی زبان آموزان که سطح زبانی قابل قبولی دارند می توانند بدون شرکت در این دوره ها به طور مستقیم در دوره آیلتس شرکت کنند.

آزمون تعیین سطح زبان انگلیسی دارای هشتاد سوال است که این هشتاد سوال  در حوزه زبان عمومی (General English) است و چهل سوال نیز مربوط به آیلتس می باشد و در مجموع شما باید در طول مدت زمان چهل دقیقه به این 120 سوال پاسخ دهید.

رتبه بندی این شانزده دوره به این صورت است که ترم های یک تا چهار مربوط به سطح Elementary، ترم های پنج تا هشت مربوط به سطح Pre-Intermediate، ترم های نه تا دوازده مربوط به سطح Intermediate و در آخر ترم های سیزده تا شانزده مربوط به سطح Upper-Intermediate می باشند.

دوره فشرده آیلتس

 

نکاتی در مورد برنامه دهی درسی آرمانی

 

در رابطه با موضوع برنامه دهی درسی مرکز زبان آرمانی اینگونه می توان بیان کرد که این مجموعه بر اساس چهار عامل مهم و کلیدی برنامه درسی مخصوصی را به شما ارائه می دهد و این چهار مورد اساسی شامل نمره هدف، تعداد ساعات مطالعه در روز، زمان باقیمانده تا آزمون و سطح فعلی است.

برنامه دهی درسی هوشمند دوره فشرده آیلتس به این صورت است که بهترین منابع آیلتس را به شما معرفی می کند و همچنین به شما توضیح خواهد داد که از هر کتاب باید به چه نحوی استفاده کنید.

وب سایت آرمانی دارای بخشی هوشمند به نام کتاب یاب است و شما با مراجعه به این قسمت می توانید منابع آیلتس را به صورت رایگان دریافت و مطالعه کنید.

به این نکته توجه داشته باشید که هر دانش آموز برنامه هفتگی مخصوص به خود را دارد و همچنین در درون این برنامه ویژه به دانش آموز توضیح داده می شود که تست ها و کتاب های درسی را در چه زمانی و به چه شکلی مطالعه کند.

برنامه ریزی درسی هر زبان آموز به گونه ای طراحی شده است که بین دو عامل اساسی زمان و مهارت تعادل ایجاد شود و وجود همین عامل باعث می شود که زبان آموزان درصد موفقیت بسیار بیشتری در آزمون آیلتس داشته باشند.

در نهایت با توجه به مطالب مهم و کلیدی که در رابطه با معرفی، تحلیل و بررسی دوره فشرده آیلتس و همچنین دوره فشرده زبان بیان کردیم، شما می توانید با مراجعه به مجموعه زبان آرمانی دوره های آنلاین مورد نظر خود را با قیمتی مناسب و کیفیتی عالی تهیه کنید.

 

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.