17 روش کارآمد از انواع راه های تقویت رایتینگ برای شما!

۲۸۶ بازديد

مقدمه ای برای یادگیری انواع راه های تقویت رایتینگ

 

بر خلاف عقیده عموم مردم جهان یادگیری انواع راهکار ها و ترفندها برای تقویت رایتینگ موضوع سخت و دشواری نیست. در این مقاله ما چندین روش کارآمد از راه های تقویت رایتینگ را در اختیار شما عزیزان می گذاریم تا کمکتان کند در زمان کوتاهی کیفیت نوشتار و توانایی های رایتینگ خود را به طور باورنکردنی ای بهبود ببخشید.

افزایش توانایی ها و مهارت ها در هر زمینه ای در زندگی نیاز به یادگیری راهکار های تجربه شده و انجام مکرر و پیوسته آن ها دارد. در صورت انجام این دو عمل فرد می تواند مهارت های خود را در هر کاری بهبود ببخشد. تقویت رایتینگ نیز به همین صورت است. شما بعد از یادگیری راه های تقویت رایتینگ با انجام تمرینات پیوسته می توانید مهارت نوشتن و رایتینگ خود را به صورت معجزه آوری تقویت کنید.

تقویت مهارت های رایتینگ و نویسندگی فقط مختص به کسانی که نویسنده متن هستند یا می خواهند مقاله ای بنویسند یا حتی می خواهند با بهتر کردن مهارت های نویسندگی خود در آزمون های گرفتن مدرک زبان نمره بالاتری کسب کنند نیست. شما در طول روز زیاد می نویسید در صورتی که حتی شاید خودتان هم متوجهش نشوید؛ مثلا شاید شما در طول روز تعداد زیادی ایمیل بفرستید یا در رسانه های اجتماعی مانند اینستاگرام و توییتر پست می کنید، به دوستان خود پیام می دهید، اگر شغل شما نیازمند به نوشتن باشد مواردی مانند گزارش ، ارائه ، خبرنامه ایجاد می کنید و… می توان از این کار های یک لیست بلند تهیه کرد.

راه های تقویت رایتینگ راه های تجربه شده و بررسی شده ای است، که باعث می شود شما بتوانید به متن های خود ساختار مناسبی بدهید و نوشته خود را به مدل گفتاری جملات در یک مکالمه نزدیک تر کنید.

حال به بررسی چندین مورد از انواع راه های تقویت رایتینگ می پردازیم.

 

راه های تقویت رایتینگ

 

شما در طول روز بدون اینکه متوجه شوید از مهارت های نویسندگی خود استفاده میکنید

 

1.سعی کنید کسی را مجبور کنید آنچه را که نوشته اید بخواند.

یکی از راه های تقویت رایتینگ درخواست از یک معلم، یک معلم خصوصی، یک نفر که زبان مادری اش انگلیسی است یا هرکسی که بر زبان مسلط باشد، برای خواندن نوشته شما است. این افراد می توانند به شما کمک کنند هر غلطی را که در گرامر یا املا مرتکب شده اید به شما بگویند تا نحوه تنظیم متن پاراگراف خود را درک کرده و تصحیح کنید. نوشتن به زبان انگلیسی واقعاً چیزی نیست که بتوانید بلافاصله در آن استاد شوید، اما می توانید  با کار سخت و کارآمد و پیشرفت تدریجی، قطعاً به آنجا برسید. سعی کنید با نوشتن جملات بسیار ساده کار خود را شروع کنید و سپس به طور تدریجی از نوشتن متن های پیچیده استفاده کنید.

 

2.به متن خود ساختاری مناسب بدهید.

این روش جزو اولین و مهمترین راه های تقویت رایتینگ است. اگر می خواهید در متن خود با خواننده متن بهتر ارتباط برقرار کنید باید سعی کنید به افکار پراکنده خود که می خواهید آن ها را به صورت نوشته در بیاورید نظم و ساختار مناسبی بدهید. اگر در نوشته خود هدفتان این است که به نتیجه خاصی برسید، از خود بپرسید که آن نتیجه چه باید باشد و قبل از اینکه شروع به نوشتن کنید، آن هدف مشخص را دنبال کنید و تا انتهای متن سعی کنید به آن پایبند باشید.

 

3.از contraction ها استفاده کنید.

کسانی که انگلیسی صحبت می کنند در مکالمات خود از contraction ها استفاده می کنند. برای مثال استفاده از contraction ها می توان به چند مورد اشاره کرد: استفاده از you’re، we’re، can’t و didn’t به جای استفاده از you are، we are، can not و did not

استفاده نکردن از این عبارات متن شما را رسمی و غیر دوستانه جلوه می دهد.

 

4.خواندن متن، یکی از راه های تقویت رایتینگ!

کسانی که نویسندگان خوبی هستند خوانندگان مشتاقی نیز هستند، همچنین کسانی که آهنگساز های خوبی هستند کسانی هستند که موزیک ها را خوب و با دقت گوش می دهند. یکی از بهترین راه های تقویت رایتینگ نیز همین است. خواندن به طور منظم راهی آسان برای بهتر کردن مهارت های نوشتاری است. منظور فقط خواندن پست های وبلاگ ها صفحات مجازی و اینترنت نیست. سعی کنید مطالب خواندنی خود را متنوع کنید. افق دید خود را به متن ها و مطالب چالش برانگیز تر از آنچه همیشه می خوانید گسترش دهید و به ساختار جمله، انتخاب کلمات و نحوه جریان متن ها توجه کنید.

 

راه های تقویت رایتینگ

 

خواندن متن ها و توجه به ساختار ساخته شدن جملات آن، می تواند در تقویت مهارت رایتینگ شما اثر گذار باشد

 

5.از weak word ها زیاد استفاده نکنید.

قیدها، آن دسته از کلماتی که اغلب به صورت –ly ختم می شوند، می توانند افعال و گاهی اوقات صفت ها را تغییر دهند. استفاده از آن ها در متن هر چند وقت یکبار اشکال ندارد، اما بعضی اوقات که به خودتان می آیید و می بینید که همیشه از آنها استفاده می کنید، در این صورت احتمالاً شما دارید از weak word ها استفاده می کنید. کمتر استفاده کردن از weak wordها میتواند در افزایش کیفیت متن شما اثرگذار باشد. مثلا سعی کنید به جای ” ran really fast” بنویسید “sprinted”.

 

6.از اشراف داشتن کامل بر موضوعی که می خواهید راجع به آن بنویسید اطمینان حاصل کنید.

آلبرت انیشتین فیزیکدان و متفکر معروف جمله ای دارد که می گوید: اگر نمی توانید موضوعی را  برای یک کودک شش ساله توضیح دهید، هنوز خودتان آن موضوع را کاملا متوجه نشده اید. سعی کنید قبل از اینکه شروع به نوشتن کنید، چند دقیقه صبر کنید و مفهومی را که می خواهید راجع به آن بنویسید را برای یک کودک شش ساله ای که آن را در روبروی خودتان تصور می کنید توضیح دهید.

 

7.اگر پیام متنی که می خواهید بنویسید پیچیده است و از موضوعات مختلفی تشکیل شده است، موضوعات کوچکتری که می خواهید به آنها در متن بپردازید را یادداشت کنید.

برای نوشتن یک متن کوتاه با یک موضوع مشخص و ساده نیازی به این کار نیست، ولی اگر متن شما پیچیده تر، با زوایای بیشتر قابل بررسی و یا دارای سوالات متنوع تر است، قبل از شروع به نوشتن متن، همه آنها را یادداشت و سپس مرتب کنید. ایجاد کردن یک طرح کلی، یا حتی نوشتن چند یادداشت کوتاه و سریع در مورد موضوعاتی که می خواهید به آنها بپردازید، می تواند در وقت شما برای نوشتن متنی با ساختاری خوب صرفه جویی کند.

 

8.موضوعات داخل متن را بیش از حد توضیح ندهید.

اگر شما در ابتدا برای سازماندهی افکار خود وقت گذاشته باشید، باید بتوانید در نوشتن متن همه چیز را ساده و قابل فهم نگه دارید. موضوع این است که به خوانندگان به اندازه کافی اجازه دهید تا آنچه را که در حال توضیح دادن هستید بفهمند بدون اینکه آنها را در دریای جزئیات بی اهمیت غرق کنید.

 

9.ساده نویسی، یکی از مهمترین راه های تقویت رایتینگ.

یکی دیگر از راه های تقویت رایتینگ ساده نویسی است. نویسنده ها گاهی اوقات متن های خود را مانند نحوه صحبت کردن می نویسند، و این موضوع چیز خوبی است. این راهکار نوشتار ما را به صورت محاوره ای نگه می دارد. اما استفاده از کلمات سخت و جمله بندی های دشوار، خواندن متن شما را دشوار می کند و این موضوع می تواند باعث شود طوری به نظر برسید که انگار کاملا به موضوعی که می نویسید اعتقاد ندارید. این روش به عنوان یکی از راه های تقویت رایتینگ میتواند متن شما را بسیار دوستانه کند.

 

راه های تقویت رایتینگ

 

سعی کنید متن خود را به ساده ترین شکل ممکن بنویسید

 

10. از استفاده از عبارات اضافی خودداری کنید.

خودداری از استفاده از عبارات اضافی یکی دیگر از راه های تقویت رایتینگ است. عبارت های اضافی باعث می شوند متن پر حرف و پیچیده شود. درک کردن عبارات اضافه سخت نیست، اما نیاز به توضیح دادن دارند و به همین علت متن را پیچیده و طولانی می کنند و باعث می شوند در موضوع اصلی متن، انحراف به وجود بیاید. در مورد استفاده از عبارات اضافه هوشمند باشید و سعی کنید آنها را در زمانی که منطقی است استفاده کنید.

 

11. کلمات و عبارات تکراری را حذف کنید.

برخی از عبارات و کلمات بدون کمک کردن به فهم بیشتر متن دائماً در نوشته های ما نمایان می شوند. اگرچه این کلمات و عبارات تکراری گاهی اوقات هم موضوع و معنی خاصی را به متن اضافه می کنند، اما بیشتر اوقات چیزی جز درهم ریختگی و شلوغی به وجود نمی آورند.

 

12. از کلمات و جملات کم کاربرد در متن استفاده نکنید.

جان گریشام، یکی از نویسندگان پرفروش دنیا جمله ای دارد که می گوید: سه نوع کلمه در زبان وجود دارد:  کلماتی که می شناسیم؛ کلماتی که باید بدانیم ؛ کلماتی که هیچ کس نمی داند. به عنوان یکی از راه های تقویت رایتینگ خود استفاده از دسته سوم را به طور کامل فراموش کنید و از کلمات گروه دوم با ذکاوت استفاده کنید. استفاده از کلمات سخت می تواند به عنوان خودنمایی نویسنده برداشت شود مگر اینکه قصد او نوشتن متنی شاعرانه باشد.

 

13. سعی کنید ابتدا متن را به صورت گفتاری بیان کنید و صدای خود را ضبط کنید سپس آن را تبدیل به متن کنید.

سعی کنید صدایی را که ضبط کرده اید رونویسی کنید. برای این کار چند دقیقه از صدا را کلمه به کلمه رونویسی کنید سپس، هرگونه شروع کاذب را برطرف کرده یا حذف کنید. فرایند رونویسی و ویرایش به شما کمک می کند تا یاد بگیرید که چه چیزهایی را باید در نوشتن متن انجام دهید و چه کارهایی را نباید انجام دهید. این روش شاید کمی عجیب به نظر برسد ولی یکی دیگر از راه های تقویت رایتینگ به شمار می رود.

 

راه های تقویت رایتینگ

 

ضبط کردن صدای خود و بازنویسی آن می تواند به یکپارچگی متن شما کمک کند

 

14. پس از نوشتن متن، آن را برای خود با صدای بلند بخوانید.

خواندن متنی که تالیف کرده اید با صدای بلند می تواند به شما کمک کند تا مشخص کنید که آیا جریان جلو رفتن متن هموار است یا خیر یا پاراگراف های متن با هم پیوستگی دارند یا نه. اگر به نظر آمد که متن متزلزل و بریده بریده شده است، چند جمله طولانی تر اضافه کنید تا آن بریدگی را از بین ببرید. اگر تصور می کنید که روی خواندن قسمت هایی از متن زیادی تقلا کردید، احتمالاً یک جمله بیش از حد پیچیده پیدا کرده اید که نیاز به بازنویسی دارد.

 

15. سعی کنید سوالات احتمالی خوانندگان خود را پیش بینی کنید.

قرار دادن خود به جای خوانندگان متن یکی از بهترین راه های تقویت رایتینگ است. از خود این سوال را نیز بپرسید که آیا مخاطبان زمینه کافی برای درک آنچه شما برای آنها نوشته اید را دارند؟ اگر نه یک بار دیگر متن خود را بررسی کنید.

 

16.شخصیت خود را در متن دخالت دهید.

متنی که قرار است نوشته شود توسط یک انسان نوشته می شود نه یک ربات، اجازه دهید شخصیت شما در متن آشکار شود. این روش که یکی از راه های تقویت رایتینگ به شمار می رود، و یکی از بهترین راه ها برای توسعه سبک نوشتاری است. شما می توانید از عبارات و اصطلاحات عامیانه ای که معمولاً در زندگی خود استفاده می کنید (در حد منطقی) استفاده کنید. حتی در صورت لزوم، می توانید از یک حکایت شخصی مربوطه نیز استفاده کنید. در همه اوقات برای نوشتن یک متن به جز زمان هایی که می خواهید متن های اداری و رسمی بنویسید، خودتان باشید.

 

17.تمرین کنید ، تمرین کنید ، تمرین کنید!

تمرین کردن بهترین راه برای تثبیت شدن توانایی هایی است که تازه یاد گرفته اید. و راه نهایی برای بهبود قدرت نوشتاری و رایتینگ است. در تمرین کردن در ابتدا مشکلاتی که نوشته تان را تبدیل به نوشته ضعیفی می کند پیدا کنید و سپس تصمیم بگیرید که اشکالات را برطرف کنید. هرچه بیشتر تمرین نوشتن بکنید، ویرایش کنید و تصحیح کنید، در این زمینه بهتر عمل می کنید.

 

راه های تقویت رایتینگ

 

تمرین کردن میتواند به تثبیت مهارت های شما در نوشتن کمک زیادی بکند

 

در آخر این موضوع را به یاد داشته باشید که همیشه انجام دادن یک کار با توجه به بودن در هر شرایطی بهتر از منتظر بودن برای فرا رسیدن زمانی است که همه ی شرایط خوب و مطلوب است. شما قطعاً باید برای نوشتن مطالب خود تا آنجا که می توانید وقت کنار بگذارید تا کار خود را به طور کامل تصحیح و ویرایش کنید و اطمینان حاصل کنید که متن شما پیوستگی مطلوب را دارد. با این حال، این به این معنی نیست که شما باید هفته ها وقت بگذارید تا چیزی بنویسید. هیچ متنی به هیچ وجه بی اشتباه و کامل نخواهد بود و این مهم است که شما بدانید چه زمانی زمان رها کردن اشتباه ها است. با گذشت زمان شما به موقعیتی می رسید که اشتباهاتتان در رایتینگ به حداقل می رسد؛ ولی در ابتدا شما باید بنویسید بدون در نظر گرفتن اینکه آن متن از همه لحاظ بی نقص است یا نه.

ما در این مقاله سعی کردیم با بررسی چند مورد از راه های تقویت رایتینگ با توجه به همه ی ابعاد مورد نیاز برای نوشتن یک متن خوب و مورد قبول به شما عزیزان کمک کنیم. امیدواریم این مقاله به شما کمک کند.

 

سرویس IELTS Writing Correction آرمانی

IELTS writing correction توسط اعضای تیم آرمانی مستقر در استرالیا و کانادا انجام میپذیرد. نوشته شما به طور دقیق و کامل تصحیح و تحلیل میشود و راهکارهای پیشرفت آن به شما داده میشود. نوشته همچنین در 4 حیطه نمره دهی در essay writing آیلتس مورد بررسی قرار میگیرد. تصحیح رایتینگ توسط متخصصان انگلیسی زبان از اصلی ترین راههای پیشرفت مهارت نوشتاری شما می باشد و شما را با زاویه نگاه و قواعد نوشتن مثل یک انگلیسی زبان آشنا می سازد. علاوه بر تصحیح اشتباهات، نحوه بهبود نوشته چه از نظر ایده پردازی و چه از لحاظ لغتی و گرامری با شما در میان گذاشته میشود. علاوه بر این ایرادات کلی شما و نحوه رفع آنها به طور کاملا جزیی و شخصی مطرح میگردد.

(حتما نمونه های پایین را ببینید)

اگر بعد از باز کردن فایل word تغییرات اعمال شده را مشاهده نکردید روی خطوط عمودی سمت چپ صفحه کلیک کنید تا تغییرات نمایش داده شوند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.