۷ دلیل که چرا زبان انگلیسی یاد نمی گیریم

۲۷۹ بازديد

۷ دلیل که چرا زبان انگلیسی یاد نمی گیریم

امروزه افراد زیادی برای بهره بردن از مزایای بسیار زیاد یادگیری زبان انگلیسی به خصوص شرکت در آزمون آیلتس و مهاجرت به دنبال یادگیری این زبان بین المللی هستند.

خیلی از این افراد بعد از شیوع کرونا با درهای بسته آموزشگاه های زبان روبرو شدند و برای ادامه فرآیند یادگیری زبان خود در پی  یک کلاس آنلاین زبان مورد اعتماد و با کیفیت بودند. خیلی از این افراد با ادامه تلاش خود توانستند راه خود را در یادگیری زبان انگلیسی از طریق همین کلاس های آنلاین پیش ببرند و افراد زیادی هم در انتظار برای باز شدن مجدد موسسات و حضور در کلاس های زبان هستند.  البته این افراد فرصت طلایی یادگیری را از دست داده و مطالبی که فرا گرفته بودند را از یاد برده اند.

در این مقاله قصد داریم دلایل عدم یادگیری زبان را که نحوی به یکی از آنها یعنی عدم استمرار اشاره کردیم بررسی کنیم. برای یادگیری زبان انگلیسی باید از این ۷ کار اشتباه پرهیز کنید. با ما همراه باشید.

ترسیدن از اشتباه

خیلی از زبان آموزان از اشتباه کردن ترس دارند. این افراد بیشتر تمایل دارند ابتدا جملات را در ذهن خود کامل کنند و هنگامی که از صحیح بودن ساختار آن مطمئن شدند آن را بیان می کنند. این کار را بیشتر افراد درونگرا انجام می دهند. این فرآیند روان بودن مکالمه را به شدت کاهش می دهد.

ممکن است گاهی با اشتباه کردن از جانب دیگران مسخره شده باشید اما اصلا دلیل ندارد از اشتباه کردن بترسید زیرا تنها راه یادگیری زبان انگلیسی اشتباه کردن است. تمام افراد حتی اساتید هنگام صحبت کردن گاهی اشتباه می کنند. این اشتباهات می توانند اشتباهات تلفظی، لغت و یا گرامر باشند. اما فرق اساتید با زبان آموزان این است که اساتید به تدریج اشتباهات خود را به کمترین میزان ممکن رسانده اند جوری که می توانند به طور کاملا موثر با بقیه افراد ارتباط برقرار کنند.

عدم اعتماد به نفس

شاید اگر بخواهیم فقط یک دلیل برای اینکه چرا برخی افراد در اسپیکینگ زبان انگلیسی بهتر از بقیه عمل می کنند بیان کنیم آن یک دلیل اعتماد به نفس باشد. هنگام صحبت کردن به زبان انگلیسی استرس می تواند تا حتی هفتاد درصد از توانایی واقعی شما برای مکالمه به زبان انگلیسی را از بین ببرد.

در آزمون آیلتس و مصاحبه های کاری ابتدا سوالات ساده ای در مورد خود شخص و تحصیلات و خانواده او پرسیده می شود. این سوالات بیشتر برای این پرسیده می شوند که اعتماد به نفس، سبک و لحن شخص در صحبت کردن سنجیده شود. اعتماد به نفس پایین و عدم باور به توانایی های خود می تواند گاهی تمام تلاش های ما برای رشد و پیشرفت را نابود کند.

روش های اشتباه یادگیری و حفظ لغت

یکی از پایه های یادگیری هر زبانی لغات هستند. اگر شما به اندازه کافی لغت انگلیسی برای برقراری ارتباط با دیگران در ذهن نداشته باشید نخواهید توانست ارتباط موثری را با دیگران برقرار کنید. برای مکالمه انگلیسی در سطح مکالمات روزمره طبق نظر زبان شناسان شما حداقل باید ۶۰۰۰ کلمه بدانید.

یکی از اشتباهات زبان آموزان این است که سعی می کنند لغات را در یک کاغذ نوشته و با تلفظ حتی اشتباه آنها را فقط از روی دیکته شان حفظ کنند. این کار اصلا نمی تواند کاربردی باشد. زیرا اگر با تلفظ اشتباه این لغات را یاد گرفته باشید نه در لیسنینگ معنی آنها را متوجه می شوید و نه می توانید در اسپیکینگ از آنها به شکل صحیح استفاده کنید.

ضمن اینکه بهترین راه حفظ لغت یادگیری آنها در متن است. اگر لغات را در متن یاد بگیرید هم معنی آنها بهتر در ذهن شما می ماند و هم کاربرد درست آنها را متوجه می شوید.

اشتباه دیگری که زبان آموزان هنگام یادگیری زبان انگلیسی انجام می دهند این است که به یادگیری معنی کلمه اکتفا می کنند. برای اینکه کاربرد یک کلمه و معانی متفاوت آن را متوجه شوید باید از یک دیکشنری انگلیسی به انگلیسی استفاده کنید. بعد از یادگیری معنی خود لغت باید به سراغ تلفظ صحیح آن بروید و نقش آن در جمله را بسنجید. آیا لغت مورد نظر فعل است یا اسم یا صفت؟ سپس عبارات ترکیبی که از آن لغت ساخته شده را مورد بررسی قرار دهید. با یان اقدامات لغت مورد نظر به خوبی در ذهن می ماند.

عدم استمرار

یکی از مهمترین عوامل در پیشرفت در زبان انگلیسی استمرار و مطالعه مرتب است. همانطور که می دانید زبان انگلیسی بسیار فرار است و زود فراموش می شود. این حالت زمانی اتفاق می افتد که شما زبان را نیمه کاره رها کنید. اگر به مطالعه مستمر خود ادامه دهید و سطح زبان شما به بالای متوسط و پیشرفته برسد دیگر زبان را فراموش نخواهید کرد.

مهمترین دلیل یاد نگرفتن زبان از بین مواردی که در این مقاله می بینیم نیز همین عدم استمرار است. زبان آموزان زیادی در موسسات زبان وجود دارند که همیشه جزو ضعیف ترین های کلاس هستند اما به این دلیل که مطالعه زبان را ادامه می دهند به تدریج به یکی از زبان آموزان خوب کلاس تبدیل می شوند. اگر پشت کار خوبی داشته باشید حتما موفق خواهید شد.

تصورات غلط از زبان انگلیسی

برخی ها یادگیری زبان را شروع نمی کنند زیرا فرض می کنند اگر به یادگیری زبان انگلیسی نیاز داشته باشند حداکثر تا شش ماه می توانند آن را فرا بگیرند. در واقع این حالت یک توجیح ذهنی برای فرار از حالت سختی و تلاش است. تمام اساتید زبان می دانند که برای یادگیری زبان انگلیسی حداقل به دوسال زمان نیاز است و  به قول برخی اساتید زبان انگلیسی را نمی شود به طور آمپولی یاد گرفت.

اگر قصد دارید زبان انگلیسی را فرا بگیرید باید حتما به طور مداوم مطالعه داشته باشید و منابع مختلف و متنوعی را از پادکست و فیلم گرفته تا کتاب و نرم افزار مطالعه و تمرین کنید تا به تدریج طعم شیرین یادگیری زبان را بچشید.

تصور اشباه دیگر از زبان انگلیسی این است که اگر شخص در محیط قرار بگیرد یعنی در یک کشور انگلیسی زبان باشد، زبان را به خوبی یاد می گیرد. این تصور نیز از پایه اشتباه است و برای یادگیری زبان در هر محیطی باید تلاش، تمرین و تکرار داشته باشید و زمان زیادی را صرف مطالعه کنید.

مرور نکردن

یکی از عواملی که می تواند به یادگیری زبان انگلیسی به طور محسوسی کمک کند مرور و تکرار مطالب است. متاسفانه برخی زبان آموزان فقط تمایل دارند مطالب جدید را یاد بگیرند و مرور مطالب قبلی را اتلاف زمان می دانند. شاید این گرایش ذهنی در مورد درس های دیگر به غیر از زبان بتواند صحیح باشد که نیست اما در مورد زبان انگلیسی بدون مرور مطالب یادگیری زبان غیر ممکن است.

زبان انگلیسی یک مهارت است. مانند مهارت های ورزشی یا هنری. هر مهارت با تمرین و تکرار زیاد پرورش می یابد. برای یادگیری زبان انگلیسی نیز نیاز دارید به طور مرتب مطالب و لغات و ساختارهای را دوره کنید تا در ذهن شما بمانند.

بیش از حد متکی به استاد بودن

یکی از عوامل مهم در شکست یک زبان آموز در یادگیری زبان انگلیسی متکی بودن به استاد است. برخی زبان آموزان فقط منتظر هستند تا کسی به آنها مطالب را آموزش دهد. برای اینکه بتوانید در یادگیری زبان انگلیسی پیشرفت داشته باشید باید یاد بگیرید چگونه سلف استادی (Self-study) داشته باشید.

سلف استادی یعنی مطالعه خودخوان زبان انگلیسی. اگر از هر کسی که زبان انگلیسی را یاد گرفته سوال کنید حتما به شما می گویند که زمان بیشتری نسبت به زمانی که در کلاس ها صرف می کرده را در خانه صرف مطالعه زبان انگلیسی کرده است. در واقع بدون سلف استادی و فقط با متکی بودن به کلاس و استاد نمی توان زبان انگلیسی را تا سطوح بالا یاد گرفت.

جمع بندی

در این مقاله دلایل عدم یادگیری زبان انگلیسی بررسی شد. زبان انگلیسی را باید به صورت آهسته و پیوسته فرا گرفت. هر ساختار جدیدی که یاد میگیرید باید به خوبی تمرین کنید و در شرایط مختلف سعی کنید از آن استفاده کنید تا ذهن شما در به کارگیری آن ساختار اتوماتیک شود. به هیچ وجه عجله در یادگیری زبان انگلیسی یا هر زبان دیگری جایز نیست.

هر چقدر عجله به خرج دهید به همان میزان مطالب را ضعیف تر فرا می گیرید. برای بدست آوردن هر چیزی باید زمان صرف کرد تلاش کرد. هیچ چیزی بدون تلاش بدست نمی آید. اگر فکر می کنید برای یادگیری زبان انگلیسی راه میانبر وجود دارد سخت در اشتباه هستید.

اما یک حالت دیگر نیز وجود دارد که شما زبان را یاد نخواهید گرفت. این حالت استفاده کردن از روش های اشتباه یادگیری زبان است. در این حالت حتی اگر تلاش زیادی داشته باشید فایده ای برای شما نخواهد داشت.

برای اینکه از روش صحیح و زودبازده زبان انگلیسی را یاد بگیرید باید در کلاس هایی شرکت کنید که روش از آخرین روش های تدریس روز دنیا استفاده می کند. یکی از این مراکز قابل اعتماد کلاس های آنلاین و ترمیک زبان عمومی آرمانی و همینطور کلاس های آنلاین آیلتس آرمانی می باشد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.